آغاز فراخوان ثبت‌نام طرح ملی قرآنی «حفظ نور »

طرح حفظ نور رضوی
  • 1403/02/04
  • 0
  • 258

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الحفاظ حضرت نرجس(س ) از آغاز ثبت‌نام طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» و دوره آمادگی اعطای مدرک کارشناسی ارشد به حفاظ کل قرآن کریم در سال ۱۴۰۳ خبر داد.


اعظم‌السادات برغمدی، مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ حضرت نرجس(س) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: ثبت‌نام طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار، آغاز شده است.

وی افزود: فراگیران و علاقه‌مندان به ثبت‌نام در دوره حفظ کل قرآن کریم و همچنین حافظان کل قرآن که علاقه‌مند به دریافت مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث - دانشسرای حضرت نرجس(س)  هستند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://beitnarjes.ir/Article/Single/48  مؤسسه و تکمیل فرم زیر نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدام کنند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) ادامه داد: در صورتی‌که فراگیران در آزمون روخوانی و روانخوانی قرآن کریم نمره حد نصاب را کسب کنند وارد دوره مصاحبه حضوری و سپس دوره مقدماتی حفظ تابستانی خواهند شد.

وی در تشریح چهارمین دوره طرح ملی قرآنی «حفظ نور » بیان کرد: ضروری است قرآن‌پژوهان فرم اطلاعات اولیه درخواستی شامل شماره‌های تماس تلفنی خود و خانواده را به صورت کامل و دقیق تکمیل کنند و بعد از تکمیل پروفایل خود باید قطعه مشخص شده سوره مبارکه سبا از ابتدای آیه ۱۰ تا انتهای آیه ۱۳ را به‌صورت روخوانی و روانخوانی با لهجه عرب تلاوت کرده و ارسال کنند تا به مرحله داوری برسد.

برغمدی افزود: بعد از اعلام نتایج در صورت قبولی کسب نمره حد نصاب، قرآن‌پژوهان باید هزینه مصاحبه حضوری به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را پرداخت کنند و چناچه  قرآن‌پژوه نمره قبولی (فایل صوتی ارسالی) را به‌دست نیاورد، باید در دوره حضوری روخوانی و روانخوانی مقدماتی شرکت کرده و  مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای آن دوره را پرداخت کند.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) گفت: با توجه به اینکه علاقه‌مندان شرکت در دوره از سراسر کشور هستند، لذا نوبت‌دهی برای مصاحبه حضوری با توجه به اولویت قبول‌شدگان در دوره روخوانی در مشهد اعلام خواهد شد. هزینه دوره مقدماتی ویژه قبول‌شدگان مرحله آزمون روخوانی و روانخوانی و مصاحبه مبلغ ۶ میلیون و پانصد هزار تومان و هزینه دوره مقدماتی ویژه قبول‌شدگان مصاحبه و با دارا بودن پیش‌نیاز دوره روخوانی و روانخوانی با لهجه عرب مبلغ ۷ میلیون تومان است.

برغمدی بیان کرد: حافظان کل قرآن کریم که درخواست ثبت‌نام در دوره آمادگی برای کنکور ارشد را دارند باید فایل صوتی خود را بارگذاری کرده و پس از داوری باید درجه عالی و ممتاز را دریافت کنند، در غیر این صورت باید در دوره حضوری تابستان که هزینه آن ۵۰۰ هزار تومان است شرکت کنند. دوره تابستانی ۴۵ روزه ویژه حافظان کل که برای دوره آمادگی برای کنکور و اعطای مدرک لیسانس به حفاظ است شامل دوره تجوید و جمع‌بندی تثبیت محفوظات می‌شود.

وی اظهار کرد: در پایان دوره قبول‌شدگان با کسب نمره ۶۰ به بالا در حسن حفظ و حسن تلاوت می‌توانند در دوره دانشسرا شرکت کنند که پس از قبولی قابل پرداخت در پنل شخصی است، ضمن اینکه هزینه دوره اصلی حفظ یکساله پس از قبولی در دوره مقدماتی به‌صورت رایگان تعیین شده که هزینه آن از سوی نذورات و کمک‌های خیران تأمین می‌شود.

برغمدی در خصوص هزینه‌های جانبی قرآن‌آموزان در دوره حفظ یکساله گفت: تنها هزینه‌های خوابگاه و پذیرایی رایگان است و برای قرآن‌آموزان سایر استان‌ها هزینه‌های رفت و آمد به مشهد در طول دوره‌های آموزشی و بخشی از هزینه‌های جاری اردوها همچون سفر به  عتبات عالیات، کرمان، قشم، کرمانشاه، قم و ..... به عهده خود قرآن‌آموز  است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الحفاظ حضرت نرجس(س) بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۲۵۰ نفر در دوره مقدماتی در این طرح شرکت کردند که از این تعداد ۱۵۰ نفر پس از کسب نمره حد نصاب به مرحله حفظ یکساله قرآن راه یافتند و در قالب ۱۷ کلاس زیر نظر مربیان طرح آموزش دیدند.

برغمدی اظهار کرد: در کنار برنامه‌های آموزشی در طول مدت دوره یکساله حفظ قرآن اردوهای تفریحی، سفرهای زیارتی و دو دوره سفر زیارتی به عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان و اربعین برای قرآن‌آموزان تدارک دیده شده که هفته گذشته به تعداد ۱۵۰ نفر با مربیان قرآنی به زیارت عتبات مشرف شدند.

وی گفت: شرایط جذب قرآن‌آموزانی که در طرح حفظ یکساله موفق به حفظ کل قرآن کریم می‌شوند با حضور در دانشسرا آزمون کنکور حفظ را انجام داده و مدرک معتبر از وزارت علوم دریافت می‌کنند که می‌توانند در آموزش و پرورش برای تدریس قرآن کریم جذب شوند، ضمن اینکه ورود به دانشگاه فرهنگیان برای آنها بدون کنکور است. ثبت‌نام طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» ویژه بانوان ۱۴ تا ۲۴ سال با شرط تجرد، از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.