اردوی آموزشی-انگیزشی ویژه اساتیدوفراگیران حفظ قرآن کریم

طرح حافظون رضوی
  • 1399/10/18
  • 0
  • 590

به همت موسسه بیت الحفاظ نرجس(س) و همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، اردوی آموزشی-انگیزشی ویژه اساتید و فراگیران حفظ قرآن کریم در قالب طرح حافظون رضوی در موقوفه قرآنی شهدای شاندیز در حال برگزاری است.


اعظم السادات برغمدی؛ مدیر اجرایی طرح حافظون رضوی در حاشیه برگزاری این اردوی آموزشی با اشاره به اینکه حفظ قرآن کریم بسیار لذت بخش اما حقیقتا زمان‌بر و ذهن را درگیر می‌کند، اظهار کرد: حافظان قرآن کریم به دلیل فشار ذهنی و صرف زمان بسیار برای حفظ آیات نورانی کلام الله وحی، به صورت مستمر به حضور در اردوی‌های همگانی همراه با جمع قرآنی و کارگاه‌های آموزشی نیاز دارند.
وی با تاکید بر اینکه این اردوی آموزشی با هدف ایجاد انگیزه و ارتقاء روحیه حافظان قرآن کریم ویژه اساتید و فراگیران طرح حافظون رضوی به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی از تاریخ 14 دی ماه آغاز شده و تا 19 دی ماه ادامه دارد، افزود: طی این پنج روز 21 کارگاه آموزشی با موضوعات متعدد از جمله روش‌های حفظ لذت بخش، مهارت‌های کنترل واردات ذهنی و مهارت‌های تقویت و ارتقاء اعتماد به نفس ویژه اساتید و فراگیران عادی و متوسط جهت تثبیت و تحکیم حفظ‌ برگزار می‌شود.
مدیر اجرایی طرح حافظون رضوی تاکید کرد: حفظ اولیه، اصل پیوستگی حفظ، شیوه‌های صحیح و اصولی حفظ قرآن کریم، مدل‌های متعدد برای مرور و تثبیت آیات حفظ شده، کشف ضعف فراگیران در حفظ و مرتفع کردن آن و ... از جمله موضوعاتی است که در این دوره توسط اساتید مجرب همچون حجت الاسلام علی قاسمی تدریس می‌شود.
برغمدی خاطرنشان کرد: طی اعلام فراخوان از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی جهت ثبت نام داوطلبان در طرح حافظون رضوی، تاکنون بیش از 270 فراگیر و 40 نفر از اساتید حفظ قرآن کریم در این طرح ثبت نام کرده‌اند که طی مدت زمان باقی مانده در این اردوی آموزشی حضور پیدا خواهند کرد