برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن در تیرماه 1400

دوره تربیت مربی
  • 1400/03/20
  • 0
  • 1071

اعظم السادات برغمدی، مدیر موسسه قرآنی بیت الحفاظ نرجس (سلام الله علیها) از آغاز ثبت نام دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم برای حافظان بالای 10 جزء خبر داد.


مدیر این موسسه قرآنی اعلام نمود: این دوره مخصوص کسانی است که حافظ حداقل ۱۰ جز قرآن کریم باشند. توضیح بیشتر آنکه اساتیدی که مدرک سازمان تبلیغات را در این خصوص داشته باشند و یا در آزمون سازمان ارشاد نمره قبولی آورده و مدرک لازم را اخذ کرده اند، و همچنین قرآن آموزانی که از فراگیران طرح حافظون رضوی آستان قدس رضوی بوده و در آزمون سال گذشته نمره مطلوبی از ۱۰جز به بالا را کسب نموده باشند؛ در غیر این صورت برای تدوین اشل(حق القدم) باید در آزمون ۱۰ جز شرکت کنند.


اعظم سادات برغمدی عنوان نمود: کسانی که در سال های گذشته در دوره های تربیت مربی دیگری شرکت کردند برای آشنایی با روش های جدید آموزشی و تکمیل دانش خود بهتر است که در این دوره شرکت کنند که ۱۰ امتیاز به اشل خودشان اضافه میشوند که در کل ۱۰۰ امتیاز دارد.
لازم به ذکر است مرحله مقدماتی این دوره در تیررماه برگزار خواهد شد و افرادی که مایل هستند شرکت کنند می بایست به سایت موسسه قرآنی بیت الحفاظ نرجس(س) به نشانی beitnarjes.ir  مراجعه نموده و با پرداخت مبلغ 250 هزار تومان نسبت به انتخاب دوره اقدام نمایند.

این مدیر قرآنی افزود : افرادی که  دو دوره تربیت مربی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند می بایست برای تعیین حق القدم لازم برای دوره های کلاسی مدارک لازم از قبیل مدرک تحصیلی، مدرک دوره  های تربیت مربی دیگری که شرکت کردند، مدرک سازمان تبلیغات و یا  مدرک آزمون سازمان ارشاد و همین طور سابقه تدریس حفظ کل را به دبیرخانه موسسه ارائه نمایند.


وی ادامه داشت: پس از انتخاب دوره مقدماتی کسانی که تمایل به تشکیل کلاس حفظ تابستانی دارند میتوانند نزدیک ترین مسجد، حسینیه، خانه شهید، و یا خانه هایی که جلسات  قرآن در آن برگزار میشوند با عنوان(خانه های نور) و یا حتی منزل شخصی را به موسسه معرفی کنند تا پس از ارزیابی اولیه و اخذ تاییدات لازم به عنوان یکی از شعبه های آموزشی موسسه در سایت بارگذاری شود و پس از آن هر فراگیری با توجه به محل سکونت خود میتواند کلاسش را انتخاب نماید ، همچنین هر استاد هم میتواند نسبت به جذب فراگیر اقدام کرده و راهنمایی لازم برای ثبت نام اینترنتی در ساییت موسسه را داشته باشد.


مدیر موسسه در پایان بیان داشت: هزینه ای که فراگیران برای آموزش قرآن در ترم تابستانی باید بپردازند با توجه به اولویت بندی هر ترم  مناطق برخوردار (۱۸۰٠٠٠)تومان🟢 ، مناطق نیمه برخوردار(۱۶٠٠٠٠)تومان 🟡 و مناطق کم برخوردار(۱۲٠٠٠٠)تومان 🔴 میپردازند.
تعداد اعضای هر کلاس حداکثر ۱۵ نفر بوده که ترجیحا هر مربی دو کلاس با یک مقطع سنی را می تواند اداره نماید و همچنین هر مربی پس از انتخاب شعبه با توجه به علاقه خود میتواند تعیین کند که فراگیران کلاسش چه مقطع سنی ای باشند.