جدول شهریه، اطلاعات مکان وخوابگاه دوره شبانه روزی

طرح حفظ نور رضوی
  • 1400/03/03
  • 0
  • 5068

مدیر مؤسسه بیت الحفاظ نرجس مشهد در خصوص مقدار شهریه دوره ها و اطلاعات لازم خوابگاه طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» خبر داد.


اعظم‌السادات برغمدی، مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس مشهد  اظهار کرد: ثبت‌نام طرح ملی قرآنی «حفظ نور رضوی» با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با زنده نگه‌داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار، آغاز شده است و افراد علاقه‌مند برای شرکت در این دوره می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس به آدرس beitnarjes.ir، مراجعه کنند.

اعلام شهریه مصوب دوره های طرح:

1- هزینه ثبت نام اینترنتی 400,000 ریال   (چهل هزار تومان ) می‌باشد که داوطلبان باید این مبلغ را در زمان ثبت نام اینترنتی به صورت آنلاین پرداخت نمایند. (توجه: در صورت هرگونه انصراف پس از واریز مبلغ ثبت نام، مبلغ واریزی قابل بازگشت نمی باشد)

پس از ثبت‌نام، مصاحبه روخوانی و روانخوانی قرآن با لهجه عرب از افراد انجام می‌گیرد و کسانی که از این دو مهارت به‌طور کامل برخوردار باشند، می‌توانند به مرحله 45 روزه آزمایشی راه یابند.

 

2- برای دوره 45 روزه تابستانی شهریه در نظر گرفته شده 30.000.000 ریال ( سه میلیون تومان ) است که این مبلغ پس از اعلام اسامی افراد پذیرفته شده در مصاحبه، از آنها جهت شرکت در دوره تابستانی دریافت خواهد شد.

دوره حفظ 45 روزه تابستانی این طرح، از دهم تیرماه سال جاری به‌مدت یک ماه و نیم آغاز می‌شود و تا اواخر مردادماه ادامه دارد. کسانی که حد نصاب نمره را به‌دست آوردند، می‌توانند وارد طرح حفظ کل شوند و دوره حفظ کل نیز از مهرماه آغاز می‌شود و چهارده ماه ادامه دارد.

 

3- پس از دوره تابستانی شهریه ماهانه قرآن آموزان در طول دوره یک ساله مبلغ 15.000.000 ریال ( یک و نیم میلیون تومان) خواهد بود . لذا برای دوره شبانه روزی یک ساله جمع شهریه ها مبلغ 180.000.000 ریال ( 18 میلیون تومان ) محاسبه می گردد و برای دوره شبانه روزی دو ساله، در سال اول همان مبلغ 18 میلیون تومان و برای سال 1401، با توجه به احتساب افزایش هزینه های جاری و مصرفی، شهریه مصوب و اعلام می گردد.

 لازم به ذکر است با توجه به ماهیت شبانه روزی این طرح ، هزینه های سه وعده غذایی، اسکان، آب، برق، گاز، حقوق اساتید و .. برای هر قرآن آموز مبلغ قابل توجهی در هر ماه می شود که شهریه دریافتی تنها بخش کوچکی از این هزینه را پوشش می دهد و مابقی هزینه ها از طریق کمک های مردمی و خیرین و درموارد معدود نهادهای دولتی تأمین می شود.

همچنین شهریه فوق الذکر شامل قرآن آموزانی است که از لحاظ درسی و حضور و غیاب در طول دوره منضبط باشند و بدیهی است قرآن آموزانی که از این شرایط برخوردار نباشند شهریه آزاد جهت ایشان در نظر گرفته خواهد شد.

 

مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس مشهد افزود: خوابگاه شبانه‌روزی در محل زائرشهر رضوی در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد.

زائرشهر رضوی در زمینی به مساحت 35 هکتار در ابتدای شهرک طرق مشهد در محدوده شهرداری منطقه هفت شهرستان مشهد ، واقع در حاشیه اتوبان مشهد باغچه مشتمل بر فضاهای اقامتی ، خدماتی ، رفاهی ، فرهنگی و اجتماعی احداث گردیده است.

برخی از تصاویر این مکان در زیر قرار داده شده است :

همچنین باید گفت هفته‌ای دو بار کلاس‌ها در حرم رضوی برگزار می‌شود و در هفته به مدت یک ساعت قران‌آموزان از مباحث تفسیر مفاهیم قرآن بهره‌مند می‌شوند.