تأثیرمنفی اسباب‌بازی‌های غربی در بازی‌های کودکانه

مصاحبه و گزارش
  • 1394/02/30
  • 0
  • 383

مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس با اشاره به تأثیر منفی اسباب‌بازی‌های غربی در بازی‌های کودکان گفت: استفاده از اسباب‌بازی‌های غربی باعث خشن شدن کودکان در هنگام بازی می‌شود.


اعظم‌السادات برغمدی، مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس در گفت‌و‌گو با خبرنگار کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، با بیان این مطلب گفت: استفاده از اسباب‌بازی‌های غربی مثل لاک‌پشت‌های نینجا، مرد عنکبوتی، پلی‌استیشن باعث خشم، عصبی شدن و کم‌تحرکی در کودکان می‌شود؛ همچنین بیماری‌هایی که عواقب آن به خود کودکان برمی‌گردد.

وی با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در مورد مسئله تهاجم فرهنگی و عدم رعایت هنجارها در جامعه، افزود: استفاده از عروسک‌های پرنسس و باربی برای کودکان مناسب نیست، چراکه کودک کم‌کم شخصیت، خلق وخو و هویت عروسک را می‌گیرد و این امر در زندگی آینده کودک نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیر مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس با بیان اینکه استفاده از بازی‌های سنتی، حس تعاون و همکاری را در کودکان ایجاد می‌کند، بیان کرد: عروسک‌های دارا و سارا باید وارد کتاب‌های درسی بشود.

برغمدی عنوان کرد: امسال در مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس، ۱۸۰ کودک پیش‌دبستانی از اوایل مهر تا پایان اسفندماه در زمینه روخوانی قرآن کریم آموزش دیدند. همچنین در آزمون سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش حفظ مفاهیم ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان نمرات بالای ۹۰ گرفتند که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان از استان خراسان رضوی، شهرستان سبزوار و مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس بودند.

وی با اشاره به حضور مؤسسه بیت‌الحفاظ نرجس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال و برپایی غرفه شاهدان قلم، یادآورشد: پرداختن به مسائلی در بخش عفاف و حجاب، آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و آشنایی آنان در جهت به‌کار بردن اسباب‌بازی‌های مناسب کودکان، نقش تهاجم فرهنگی در روند تربیتی کودکان و ... از برنامه‌های این مؤسسه در غرفه شاهدان قلم نمایشگاه کتاب امسال بود.