آزمون شفاهی مربیان و پشتیبان‌های طرح حافظون رضوی

طرح حافظون رضوی
  • 1397/10/12
  • 0
  • 491

به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی آزمون شفاهی جامع مربیان و پشتیبان های طرح حافظون رضوی دیروز در مشهد برگزار شد.


به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی مرکز قرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی آزمون شفاهی جامع مربیان و پشتیبان های طرح حافظون رضوی باحضور ۶۰ نفر از اساتید حفظ ۱۵ جزء خواهر با هدف تعیین سطح مهارتی و ایجاد دانش افزایی سه شنبه، ۱۱ دی ماه، در مسجد امام خمینی(ره) مشهد مقدس برگزار شد.

گفتنی است طرح حافظون رضوی از اسفند ماه ۹۵ با هدف حفظ کل قرآن کریم در سطح شهر مشهد به صورت عمومی آغاز شد و در این فراخوان ۳۰۰۰ نفر در دو بخش خواهران و برادران ثبت نام کردند. در این طرح پس از برگزاری آزمون های متفاوت در راستای استانداردسازی و سطح بندی داوطلبان ۲۰۰۰ نفر به صورت رسمی وارد طرح شدند. در ادامه کلاس های طرح حافظون رضوی در ۲ گروه روخوانی، روانخوانی و تجوید و گروه داوطلبان واجدالشرایط و آماده حفظ آغاز شد.

پس از گذشت نزدیک به ۲ سال در حال حاضر نزدیک به ۶۸۰ نفر در دو گروه ۸ و ۱۲ جزء در حال حفظ هستند که از این بین حدود ۵۰۰ نفر خواهر و ۱۸۰ نفر برادر در بازه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال حضور دارند.

در میان این افراد نیز بالغ بر ۵۰ فراگیر مستعد نیز حضور داشتند که در کمتر از ۲ سال موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند و حدود ۵۰ نفر دیگر نیز در کلاسی تحت عنوان کلاس دارای محفوظات در حال تثبیت هستند.

در حال حاضر حدود ۷۰ کلاس در ۲ بخش خواهران و برادران در سطح شهر و با هدف ساماندهی استعدادهای حاشیه شهر با حضور ۶۰ مربی و ۵۰ نفر پشتیبان مشغول کار هستند.