رهن خانه‌ برای اجرای برنامه‌های قرآنی

مصاحبه و گزارش
  • 1396/08/02
  • 0
  • 404

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الحفاظ نرجس(س) سبزوار با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مؤسسه، خانه‌ام را رهن دادم تا بتوانم برنامه‌های قرآنی را اجرا کنم، گفت:برای انجام فعالیت‌های قرآنی باید شور و اشتیاق فراوان و البته اخلاص داشت تا بتوان موفق شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اعظم سادات برغمدی، کسی است که توانسته به رغم تمام دغدغه‌های زندگی در مدت هشت سال، حفظ قرآن را بعد از ازدواج و تشکیل خانواده به اتمام برساند.

این معلم قرآنی بعد از حفظ کل قرآن با ورود به داوری مسابقات و تشکیل مؤسسه قرآنی، توانسته است آموخته‌هایش را در اختیار مشتاقان قرآن قرار بدهد و حافظان بسیاری را تربیت کند، حافظانی که اکنون کودکانشان را برای یادگیری قرآن به مؤسسه او آورده‌اند.

آرامشم با قرآن است

این حافظ قرآن که هم‌اکنون عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی خراسان رضوی و مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الحفاظ سبزوار است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در حال حاضر، آرامشم با قرآن است و حضور قرآن در زندگیم به یک معجزه شبیه است.

وی ادامه داد: از دوم راهنمایی شروع به حفظ قرآن کردم و دوم دبیرستان از طریق آموزش و پرورش در مسابقات بین‌المللی قرآن شرکت کردم.

وی با اشاره به اینکه در ادامه، به تدریس قرآن پرداختم، افزود: کار حفظ کل قرآن را زیر نظر استاد حسنی در مشهد ادامه دادم و توانستم بعد از ازدواج، حفظ قرآن را تمام کنم؛ در حاضر نیز به عنوان مربی و داور مسابقات فعالیت می‌کنم.

عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی استان خراسان رضوی با اظهار اینکه برای خدمت بیشتر به مردم در سال ۸۸ شمسی مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الحفاظ نرجس(س) را تأسیس کردم تا بتوانم آموخته‌هایم را به مشتاقان قرآن منتقل کنم، گفت: کارم را در آغاز در یک زیرزمین شروع کردم.

موفقیت ۹۰ درصد قرآن‌آموزان در آزمون

این معلم قرآن با بیان اینکه به لطف خدا و ائمه اطهار(ع) در همان سال‌های ابتدایی، ۹۰ درصد قرآن‌آموزان این مؤسسه توانستند با آموزش‌های لازم نمره بالای ۹۰ را کسب کنند، از حمایت نشدن توسط نهادهای مربوطه گله کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای برنامه‌های قرآنی در مؤسسه، خانه‌ام را رهن دادم تا بتوانم برنامه‌های قرآنی را اجرا کنم.

برای فعالیت قرآنی باید اخلاص داشت

برغمدی با ابراز اینکه کار قرآنی در حال حاضر خیلی سخت شده است، ادامه داد: برای انجام فعالیت‌های قرآنی باید شور و اشتیاق فراوان و البته اخلاص داشت تا بتوان موفق شد.

این حافظ قرآن افزود: افرادی که با اخلاص کار می‌کنند و شوق دل دارند، خیلی خوب جواب گرفتند؛ گرچه گاهی اوقات نواقص و مشکلاتی در کار هست که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.