برگزاری آزمون جامع «طرح حافظون رضوی»

طرح حافظون رضوی
  • 1399/12/05
  • 0
  • 531

به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و موسسه قرآنی بیت الحفاظ نرجس (س) آزمون جامع «طرح حافظون رضوی» با حضور بیش از 500 شرکت کننده در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.


 این آزمون از دوم اسفند ماه با حضور بیش از 500 نفر از فراگیران و 40 نفر از اساتید خواهر و برادر در محل آرامگاه پیرپالان دوز در جوار حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این آزمون گفت: طرح حافظون رضوی از سال 96 در مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
وی افزود: شرکت کنندگان در این طرح که هم اکنون تعداد آنها بیش از پانصد نفر از خواهران و برادران در رده های سنی 8 تا 60 سال هر شش ماه یک بار برای ارائه محفوظات خود در آزمون جامع این طرح شرکت می کنند.
وی ادامه داد: تسلط اساتید طرح حافظون رضوی بر آموزش قرآن کریم و همچنین تسلط فراگیران به محفوظات قبلی از مهمترین اهداف برگزاری این آزمون هاست.
وی بیان کرد: طرح حافظون با 54 شعبه فعال در سراسر شهر مشهد در حال اجرا است و در حال حاضر 120 نفر از شرکت کنندگان در آزمون حفظ بیست و پنج جزء قرآن کریم شرکت کرده و به زودی حفظ جزء بیست و ششم تا سی ام قرآن کریم را آغاز خواهند کرد و طبق درس نامه ای که برای این طرح تدوین شده پیش بینی شده تا سال آینده 120 نفر به مرحله حفظ کل قرآن برسند.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ابراز کرد: این افراد با توجه به توانایی و موقعیتی که دارند به چهار گروه آموزشی مختلف تقسیم می‌شوند که برای هر یک از این گروه ها درس نامه جداگانه ای تدوین شده است.
وی گفت: قرآن در طول بیست و سه سال بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و هیچ نیازی نیست که فردی که قصد دارد حافظ قرآن شود در بازه زمانی دو یا سه سال اقدام به این کار کند بلکه افراد می توانند با برنامه ریزی هایی که در این طرح صورت گرفته در یک بازه زمانی بیست ساله هم حافظ قرآن کریم شوند.
اایشان با بیان اینکه حفظ قرآن کریم با سختی های بسیاری همراه است، اظهار کرد: افرادی که در طرح حافظون شرکت کرده اند و در حال حفظ آیات کلام الله مجید هستند به خصوص افرادی که در مرحله حفظ جزء بیست و ششم قرآن کریم هستند نیاز به حمایت های آموزشی و فرهنگی دارند.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ابراز کرد: سال گذشته بیش از 46 کارگاه آموزشی و امسال 32 کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان این طرح در قالب اردوهای تفریحی برگزار شده است که تداوم برگزاری این اردوها نیاز به حمایت مالی بیشتری دارد.
گفتنی است؛ آزمون جامع «طرح حافظون رضوی» از دوم تا نهم اسفند ماه در محل آرامگاه پیر پالان دوز در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.